Micsoda Börpí? Mi is az a burpee?

Royal H. Burpee fiziológus volt New Yorkban, aki feltalálta a sokkal enyhébb változatát a nevéről elnevezett gyakorlatnak. Terveiben zsinórban 4 körben kellett elvégezni a gyakorlatot egy fitness teszt keretében, sőt, azt beszélték, hogy elég nagy intenzitással. Mára már 2 fennmaradó példányban érhető el Burpee tézise, ezek közül a legmélyebben maga Burpee unokája ásta bele magát – Sheryl Burpee Dluginski.

Burpee Dluginski azt mondta, hogy a nagyapja által feltalált mozgás 4 lépése a következő:

– Állásból guggolj le, két kézzel támaszkodj meg a földön,

– Ugorj fekvőtámaszba,

– Ugorj vissza guggolásba,

– Állj fel.

A mai formája a burpee-nek 4 helyett 6 ütemű, illetve annyi változata létezik, hogy szinte lehetetlen felsorolni. Az alap, amelyet mindenhol használnak (Boot Camp, CrossFit, etc.) ebből a 6 lépésből áll:

-Guggolj le, kezek a földön,

– Ugorj fekvőtámaszba,

– Végezz egy karhajlítást, mellkas érintse a földet,

– Nyomd ki magad fekvőtámaszba,

– Ugorj vissza guggolásba,

– Végezz egy dinamikus felugrást, tapssal a fejed felett.

A burpee gyakorlatsor a teljes testet átmozgatja; kardio és erősítő edzés is egyben. Minden egyes ismétléssel megdolgoztatod és erősíted a mellizmokat, karokat, elülső vállizmokat, combokat és hasizmokat.

Burpee-re fel!

Források:

shop.builder.hu

fogyas.info