„Szuper” zöld turmix

1. 2-3 marék zöld levél

Spenót, sóska, kale, cavallonero, kínai kel, karalábélevél, uborka, kelkáposzta, sárgarépalevél, saláta félék, zellerszár vagy zeller.

2. 2-3 darab gyümölcs, vagy 2-5 marék:

Alma, körte, szilva, banán, barack, dinnye, fagyasztott meggy-áfonya-erdeigyümölcs, mangó, ananász, narancs,  málna.

3. Superfood, vagy táplálékkiegészítőt:

Ezekből 1-2 kiskanállal

Matcha, spirulina, vegán fehérjepor, avokadó, kókuszzsír, búzafű por, tahini (szezám krém), mandula krém,  bármilyen mag krém, de csak olyat használj ami minden mentes 100% os és bio, ha nem kapsz ilyet inkább hagyd ki, chiamag, lenmag .

4. Fűszerek és ízesítők:

Fahéj, kurkuma, gyömbér, lime, citrom, zeller, carob por, kakaó, datolya, petrezselyem, menta, bazsalikom, fokhagyma, rozmaring.

5. Folyadékok:

Narancslé, almalé, ezek csak akkor, ha te magad csavartad, préselted.

Kókuszvíz, kókusz tej, kesudió tej, mandula tej, paradicsom lé,  ezek csak akkor, ha bio és cukormentes, ezekből a legtöbb termék tartalmaz cukrokat, erre figyelj!

Én minden esetben vízzel hígítom a turmixaimat, neked is ezt ajánlom.

Hiszen van benne bőven minden földi jó, így nincs szükség arra, hogy tovább gazdagítsuk.

Ezeket csak akkor javaslom, ha valami újra vágysz, vagy unod a régi ízeket, esetleg nem ízlenek a turmixok.

Volt egy ügyfelem, akinek sehogy nem akart ízleni a turmix, majd végül egy spenótos-csokis-banános turmix lett a kedvence. Itt a megmentőnk a cukormentes nyers kakaópor és a banán volt.

Mindenkinek megvan  a kedvence, csak megkell találni ki milyen ízeket szeret.

Neked is azt javaslom, hogy a kedvenc gyümölcseiddel párosítsad a zöldeket és ha nem ízlik, akkor tegyél bele több gyümölcsöt, vagy fahéjat, kakaót, narancslét.

Ebéd: egy nagy tál saláta

Először is szükséged lesz egy hatalmas mély tálra, de tényleg ez ne egy kis salátás tálnyi saláta legyen, mert az nem fog estig kitartani.

Nem lesz elegendő mennyiség, ami ahhoz kell, hogy a májadnak megadjuk azt a mennyiségű zöldséget, ami kellőképpen segíti a tökéletes működését.

 Legalább 2-3 literes, hogy jól össze is tudd keverni, ha nincs ilyen egy nagyobb fazék is megteszi. 🙂

Miből álljon a salátád

2-4 marék zöldlevél mix:

Ez tényleg lehet bármilyen salátalevél féle, amiket szeretsz, vagy csak jégsali, ha ahhoz van kedved, de a fejes saláta is tökéletes, ha éppen az van kéznél.

  • 2-3 darab, vagy marék gyümölcs:

Szintén bármilyen gyümölcsöt kombinálhatsz a salátákkal, én nagyon szeretem, ha van gyümölcs a salátámban nekem ez helyettesíti a húst és a sajtokat.

Ha te nem szereted a salátában a gyümölcsöt, akkor egyél a salátád után 1-2 darab gyümölcsöt, ha szükséged van plusz kalóriákra, hogy a következő 4-5 órás böjtöt kibírd.

  • 2-3 marék zöldség:

Itt megint azt tudom írni, mint az előző két összetevőnél minden ami nyers és nem mozog 🙂 használhatod a salátádhoz.

  • 1 marék natúr mag:

Nagyon fontos, hogy ne legyenek pirítva, olajban sütve, csak nyers magokat használj általában 1-2 marékkal.

  • Öntet, fűszerek, só:

Só !!!!

Nagyon fontos használj kedvedre rengeteg sót, mert nagyon kell ahhoz, hogy a szervezet energikus maradjon, így minden tévhitet tegyél félre és sózz bátran, de tényleg nagyon bátran.

Az öntet csak is természetes összetevőkből álljon, erre van egy külön cikkem :

 „Tökéletes minden mentes saláta öntet”

Itt találod:

https://vitaldiet.hu/receptek/a-tokeletes-minden-mentes-salata-ontet/

Te is alkothatsz magadnak saját ízlésedre öntetet, de a böjt alatt nagyon figyelj, hogy csak extrán jó minőségű és 100%os bio, natúr dolgokkal fűszerezz, ízesíts.

Én is adok majd pár receptet, ötletet ehhez.

Legyetek és egyetek jól!

Szeretettel,

Betty